Hurriyet

21 Kasım 2013 Perşembe

Oracle E-Business Suite: Daily Checklist - Günlük ve Genel Kontrol

Burada Oracle E-Business Suite için günlük yaptığımız kontrollerin script halini yazmaktayız. Amacımız bu işleri otomatik hale getirmek için  aşağıdaki script'i kullanabiliriz.

Script:
Güne başlarken ya da bir sorun anında bu kontrollerle başlayabiliriz. Belli başlı olayların ve servislerin ne durumda olduğunu bu şekilde görebiliriz.

Bu script ile yapılan kontroller:

-Workflow Mailer Servislerinin Kontrolü
-Concurrent Manager Kontrolü
-Application Listener Kontrolü
-OAFM, FORMS ve OACORE Servis Kontrolleri


 #!/bin/bash  
 echo "Application Listener Control";  
 adalnctl.sh status;  
 echo "Genel Olarak Servislerin Kontrolü";  
 adapcctl.sh status;  
 echo "Concurrent Manager Kontrolü";  
 adcmctl.sh status apps/apps;  
   
 echo "Workflow Mailer Component'lerinin Kontrolü"  
 sqlplus -S apps/apps << EOF  
 set linesize 200  
   
  select component_name,component_status from apps.fnd_svc_components  
  where component_name like '%Workflow%';  
 exit;  
 EOF  

Applications Usage:
Script dışında kontrol edeceğimiz diğer konular sayfalara erişimlerdir. Aşağıdaki yazımızda sayfalara erişimin nasıl izlendiğini görebiliriz.
http://berkeoz1.blogspot.com/2013/12/oracle-e-business-suite-sayfalara.html

Buradaki bilgilerle hangi kullanıcının nereye girdiği, ne kadar iş yaptığı, hangi işlemleri yaptığı bulunabilinir.

System Alerts:
Bu sayfada karşılaşılan kritik hatalarla ilgili notlar yer alır. Gözümüzden bir şey kaçmaması amacıyla veya tekrar eden sorunları görmek için bu sayfaya bakabiliriz.

System Alerts sayfasına "System Administrator"  sorumluluğuna girip  "Oracle Applications Manager" Menüsü altında "System Alerts" seçeneğine tıklayaraktan gidebiliriz.

System Alerts'in açık olabilmesi Site, Application, User veya Java System Property Settings'den biri ya da hepsinin izlenmesi gerekir. Bunun içinde aşağıda gösterilen seçeneğin açık olması gerekir.


Yukarıda görülen "Site" seçeneğinin altında "Log Enabled" seçeneği bulunmaktadır. Yukarıdakilerden herhangi birisini açsak bile Site altındaki "Log Enabled" açık değilse diğerleri çalışmaz. Bunu açtıktan sonra sistemdeki hatalar veya daha fazlası toplanabilinir. Buradan loglar ayaralandıktan sonra yine "System Administrator" sorumluluğu "Oracle Applications Manager" altından "Logs" fonksiyonu ile loglar indirilebilinir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder