Hurriyet

24 Haziran 2014 Salı

Oracle Fusion Middleware: OBIEE 11.1.1.7 Installation - OBIEE 11.1.1.7 Kurulumu

OBIEE is a Reporting Tool  which is comprised of 2  parts that is it's RCU(Repositories) and its main setup.

I will be summarizing the steps with proper pictures. I used to explain the whole process in Turkish but from now on I will use English. Nonetheless  you may ask me to explain the process in Turkish or English.

RCU Installation For OBIEE

Rcu will  let us create the users and schemas needed. It will connect to the database, create its schemas according to the settings that we set.

We go and run rcu.bat as an Administrator.


 We create the repositories.


 We have to provide database connection details.



 A prefix is given to cleary separate the schemas.




 Temp tablespace is given for the schemas to be used as the common tablespace.





In the end we have created 2 schemas with their corresponding passwords. These schemas will be given with their passwords during the OBIEE installation.

OBIEE Installation: 

OBIEE installation is the main setup in our installation. The executables, WebLogic Server, and OBIA setup is made.

We run it as an Administrator.





We choose enterprise installation since we are not upgrading but making an installtation from the beginning







 Then OBIA_MDS and OBIA_BIPLATFORM passwords are entered with  their connection details.










Briefly we have first created the schemas with RCU and then made the main setup. We will have our WebLogic Server and Enterprise Manager and OBI Analytics at the end of the installation.

The URL's below will be the link of our installation.

http://localhost:7001/console
http://localhost:7001/em
http://localhost:9704/analytics

But we are not still done with the installation. We still need the database connection,

Database Connection Through BI Administration Tool:

Database Connection details are entered by clicking to Connection Pool section.


After we enter the deatils we will check out and see if there is any error. If an error is found then there is a problem. Warnings can be ignored.


INST-08072: The BIEE Installer requires at least one IPv4 network interface, none were found Error: 

The error below can occur during the OBIEE installation, if we have started the installation with different settings other than English. To resolve this all the settings in Regional Settings must be set to English.


8 yorum:

  1. Merhaba üstat,

    Ben oracle fusion middleware 1.1.8 kuracağım. ondan sonra domain oluşturup soa, ucm, collaboration, portlet, spaces, utilities, ipm, ibr server kurucağım. ancak bu server'ların haberleşmesinde sıkıntı yaşayacağım endişesi var. zaten bu işlerde yeniyim, bu kurulumu sıkıntısız atlatmak için ne önerirsiniz.
    ilk önce database'i mi kurmalı, admin server'ı mı kurmalı, rcu ile şemamı oluşturmalı. şöyle yapmayı düşünüyorum; database, rcu, domain, admin, diğer server'lar.

    hiç bilmiyorum ilk defa kurucam saçma soru sorduysam kusura bakma. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Eger OBIEE 11.1.1.8`i kuracaksan, once kendine stabil bir ortam arayip aramadigini dusunmelisin.(Yani OBIEE 11.1.1.7 daha iyi olabilir.) Server`larin haberlesmesinde sorun olacagini dusunmemekle beraber bahsettigin server`lari bir anda kurmadim. Ancak soyle bir sey yaptim. Ayni Server`a 2 tane OBIEE instance`i kurdum ve portlarini duzenledim. Bunu yaptiktan sonra hicbir sorunla karsilasmadim. Ayni makinada tavsiye edilenin aksine 2 tane Instance kurmus oldum.

      OBIEE 11.1.1.8`in kurulumunda ilk once database repository`lerini kuruyorsun. Sonra OBIEE enterprise installation yapip otomatik olarak Admin Server ve BI Server`i kuruyorsun.

      Ozetle:
      1-Database`in yoksa database`ini kurmalisin
      2-RCU ile semalari yaratmalisin
      3-Enterprise Installation ile OBIEE server`ini olusturmalisin.
      Yani seninde belirttigin sirada ilerlemelisin. =)

      Sorularin hic sacma degildi. Sorunla karsilastikca bana iletebilirsin.

      Sil
    2. teşekkür ederim üstat. kuruluma başladım, takıldıkca uğrarım :)

      Sil
    3. birde 11.1.1.8 şirketin isteği benim insiyatifimde olan bir durum değil. siz neden tavsiye etmiyorsunuz acaba, görüşlerinizi paylaşırsanız bende şirket ile paylaşabilirim. :) kolay gelsin.

      Sil
    4. Şu manada tavsiye etmedim. 11.1.1.8 çıkalı yaklaşık 1 ay oldu. Her ne kadar 11.1.1.7'nin üzerine çıkılan patch'lerle gelse de içinde bu sürümle gelen farklı özelliklerin neden olduğu bug'lar olabilir. 11.1.1.7'nin daha fazla dokümantasyonu var. O da yaklaşık bir yıl önce çıktı.


      Sana yardımcı olması açısından

      1) 11.1.1.8'in kütüphanesi:
      http://www.oracle.com/technetwork/middleware/bi-foundation/documentation/bi-apps-098545.html

      2) 11.1.1.8'in kurulum sitesi:
      http://www.oracle.com/technetwork/middleware/bi-enterprise-edition/downloads/bus-intelligence-applications-1942275.html

      3) 11.1.1.7'nin kurulum dosyaları:
      http://www.oracle.com/technetwork/middleware/bi-enterprise-edition/downloads/bi-downloads-1923016.html

      Ayrıca söylemem gerekirse burada BI Apps kurulumunu daha göstermedim. Burada BI Apps'ın altyapısını oluşturan birimleri kurdum. BI Apps kurulumunda ayrıca ODI'da kuruyorsun. Gerçi aynı makinede kuruluyor ama şirketinin gereklileri nedir bilemiyorum. BI Apps kurulumunu da yakın zamanda göstereceğim.

      Sil
    5. Cevap için teşekkürler üstat,

      Kurulumu tamamladım. Webcenter, BPM, UCM kurdum. Şuanda Webcenter Portal'dan BPM'e ulaşabliyorum. UCM'de de sıkıntı yok. Discussions'ında haberleşiyor. Yani kazasız belasız kurulum bitti. Kolay gelsin.

      Sil
    6. Kurulumunuz için tebrikler ve geçmiş olsun. Umarım sorunsuz kullanımınız devam eder.

      Sil
  2. INST-08072: The BIEE Installer requires at least one IPv4 network interface, none were found Error: çözümü kopyala yapıştır sanırım, zira böyle birşey sorunu çözmüyor.

    YanıtlaSil