Hurriyet

9 Eylül 2013 Pazartesi

Oracle Veritabanı: Oracle 11g Grid Agent Blocked - Grid Agent'ın Kilitlenmesi

Oracle veritabanında database bilgilerini enterprise manager'a gönderen araca agent deriz. Oracle Enterprise Management Console'da bir organizasyonun bütün database'lerinden bilgi almak için kullanılan agent'lar için bir kontrol mekanizması vardır. Bu agent'lar host makinalarıyla haberleşemedikleri zaman sistem tarafından bir güvenlik açığı vermemek için kilitlenirler. Hata mesajı tam olarak aşağıdaki gibidir.

"Agent is blocked. Blocked reason is: Agent is out-of-sync with repository. This most likely means that the agent was reinstalled or recovered. Please contact an EM administrator to unblock the agent by performing an agent resync from the console"

 Bu sorunu çözmek için aşağıdaki adımları izlemeliyiz.


  emctl status agent   -- Agent statusu
  emctl stop agent  -- Agent durdurulması
  #Dosyaların Silinmesi (Opsiyonel) 
  cd $AGENT_HOME/sysman/emd/upload #ve
  cd $AGENT_HOME/sysman/emd/state  
  emctl clearstate agent   
  emctl start agent  
  emctl pingOMS 


Yukarıdaki gibi agent'ımızı açtıktan sonra, agent bloke olduğu için, agent'ı "unblock" etmemiz lazım. Bunun için enterprise manager'e gidip Setup>Agents'a gidip istediğimiz bloke olmuş agent'lı database'i seçip orada "Agent Resyncronization" tıklanır. Oradan da "unblock" yapılır. En sonda da test etmek için aşağıdaki komut kullanılır.

emctl upload agent  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder