Hurriyet

3 Aralık 2013 Salı

Oracle E-Business Suite: How To Be a Certified Oracle Applications DBA - Apps DBA Nasil Olunur?

Oracle Application DBA olmak için öncelikle OCP olunması gerekir. OCP olmanın yolunu bu yazımızdan okuyabilirsiniz.

Yukarıda belirttiğimiz yazıdaki OCP olduktan sonra Apps DBA olma yolunda bir adım daha atmış oluruz. Bu aşamadan sonra bir sınava daha girmemiz gerekir. Bu sınav 1Z0-238'dir. 1Z0-238 sınavı içerisinde Oracle Applications konseptleri, Applications anlayışı, sistemin nasıl çalıştığına dair bilgiler yer alır.

Benim karşılaştığım konular ise Applications R12 kurulumu, kurulum sırasında ayarlarını yaptığımız araçlar ve bunların amaçları ve nasıl kullanıldığıydı.

Sınava girmeden önce ise Oracle Application R12 kurulumu yapıp, aynı zamanda buradaki linkten Oracle Apps dokümantsoyonunu indirmiştim. ( http://www.oracle.com/technetwork/documentation/applications-167706.html) Buradaki bilgileri okuyup Application'ın iç dinamiklerini ve nasıl çalıştığına dair anlayışımı geliştirmeye çalışmıştım.




Sınava giriş sonrasında ise aşağıdaki gibi bir kart ve sertifika edinilir.







2 yorum:

  1. tebrik ederim Berke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erman Abi. 6 aylık çalışma sonrası, anca sınava girebildim. R12'yle birlikte 11i'den de birkaç tane soru sormuşlar; ama genel olarak bildiğimiz konulardan geldi sorular.

      Sil